Strategidagarna 2018

Välkommen till Svenska Gjuteriföreningens strategidagar den 3-4 oktober. I samband med dagarna hålls även CIC:s forskning- och kompetensöverföringsdag den 2 oktober på Hotell Tylösand i Halmstad.

Det går inte längre att anmäla sig till Strategidagarna eller CIC:s forskning- och kompetensöverföringsdag. För mer information kontakta diana.bogic@gjuteriforeningen.se

Vad ska vi forska om framöver för att vara i teknisk framkant? Hur gör vi branschen attraktivare för att locka arbetskraft? Vilken typ av omvärldsbevakning är nödvändig för vår framtida utveckling? Under Strategidagarna kommer vi tillsammans att diskutera vår branschs framtid och hur vi ska bli en lönsam, uthållig och stark bransch.

Den 2 oktober, i anslutning till Strategidagarna, kommer CIC att presentera pågående och avslutad forskning under CIC:s forskning- och kompetensöverföringsdag. CIC är en nationell samling av forskning, utveckling och utbildning för svensk tillverkningsindustrin inom gjutna material och komponenter. CIC drivs av Jönköping University, Swerea SWECAST och Gjuteriföreningen.

I samband med anmälan väljer deltagare om man önskar delta på båda evenemangen eller endast ett av dem. Arrangörerna bjuder på konferensavgiften (där ingår all mat och dryck (exkl. alkohol), deltagarna står själva för logi, 1629 kr exkl. moms per natt, i samband med utcheckning.

Klicka här för uppdaterat program