Synas på Metallkompetens

I början av 2021 lanserades den nya plattformen Metallkompetens.se. På webbplatsen där Gjuterihandboken nu är tillgänglig, finns nu möjlighet att marknadsföra sig.

Metallkompetens.se gör det enkelt för alla som söker kvalitetssäkrad kunskap om metaller. Plattformen har ett fräscht formspråk, den är modern och tilltalande. Där finns material från Jernkontoret, Svenskt Aluminium och såklart Gjuteriföreningens Gjuterihandboken. Med den nya plattformen har Gjuterihandboken inte bara fått ett nytt utseende men också fler besökare. Gjuteriföreningens Diana Bogic som varit aktiv i arbetet med att ta fram den nya plattformen berättar om bemötandet Metallkompetens fått.

- Den nya plattformen har tagits emot väldigt positivt av branschen och andra intressenter.

Vi ser redan ett ökat antal besökare jämfört med den tidigare webbplatsen som Gjuterihandboken fanns på. Och då menar jag inte bara att vi har ökat antal unika besökare på plattformen Metallkompetens utan till själva Gjuterihandboken. Handboken har snabbt blivit den populäraste delen på metallkompetens med nästa dubbelt så många unika visningar som den andra mest populära. Vilket är väldigt roligt och såklart ett litet kvitto på att vi har en bra och intressant handbok Och nu i en ny, modernare förpackning, säger Diana Bogic.

För att kunna hålla Gjuterihandboken fräsch och innehållet uppdaterat kommer Gjuteriföreningen att sälja sponsorplatser på den delen som avser Gjuterihandboken.

- Detta är ett sätt för oss att hålla handboken uppdaterad samtidigt som vi möjliggör för intresserade företag att synas på en plats där personer kommer för att söka kunskap, säger Diana Bogic.

Målgruppen för plattformen är förutom industrin även studenter och lärare.

- Detta är ett perfekt ställe att även nå ut till framtida medarbetare. Det är såklart alltid lättare att relatera till ett företag om man känner till det sedan innan, avslutar Diana Bogic.

Försäljningen av sponsorplatser på gjutdelen av metallkompetens är redan i gång och Gjuteriföreningen hoppas såklart att branschen ser en möjlighet att nå ut till andra delar av industrin samt potentiellt nya medarbetare.

Kontakta Diana Bogic för mer information på diana.bogic@gjuteriforeningen.se