Hållbarhet och AI med RISE

RISE bjuder in Gjuteriföreningens medlemsföretag till två webbinarier med våra forskare tisdagen den 12 oktober!

På förmiddagen är temat hållbarhet. Få mer information om en ny metodik för att ta fram förenklade klimatredovisningar och om olika verktyg för hur avfall kan omvandlas till restprodukter.

Efter lunch presenteras RISE nya centrum för tillämpad AI. Centret kommer att bedriva avancerad forskning inom Artificiell intelligens och utforska innovativa applikationer med företag och offentlig sektor. Bland annat ges praktiska exempel från industrin och webbinariet avslutas med diskussion om hur gjuteribranschen kan nyttja de nya möjligheterna.

Boka redan nu in den 12 oktober! Webbinarierna är kostnadsfria och pågår mellan klockan 10-12 och 13-15.

För mer information och detaljerat program, kontakta Åsa Lauenstein eller läs inbjudan här.