HANS och GRETA på konferens

Den 15 och 16 mars höll Metalliska material sin årliga programkonferens på Lidingö.

Metalliska material är ett forskningsprogram i samarbete med Svenska Gjuteriföreningen, Svenskt Aluminium och Jernkontoret, som förmedlar forskningsmedel och är en viktig finansiär till GRETA-projektet.

Vid programkonferensen som samlade omkring två hundra deltagare deltog svenska forskare tillsammans med representanter för stålproducenter, aluminiumföretag och gjuterier. Vi fick möjlighet att presentera både GRETA och uppföljningsprojektet HANS och diskutera resultaten på olika sätt.

En websändning från konferensens första dag finns på Metalliska materials websida 15-16 mars Programkonferens 2023 - Metalliska Material. I det första klippet syns bland andra Jessica Elfsberg från Scania CV! Hon företräder Svenska Gjuteriföreningen i en exposé över forskningsprogrammets tio första år.