Vad händer nu, efter GRETA?

Under 2024 kommer nästa generations forsknings- och innovationsprogram att startas inom den nya satsningen Impact Innovation.

Det är ett initiativ av Energimyndigheten, Formas och Vinnova, som bygger vidare på tidigare samarbete kring strategiska innovationsprogram. Satsningens uttalade mål är att lösa globala samhällsutmaningar och öka takten på omställningen till ett hållbart samhälle.  De första finansieringslösningarna presenteras i maj 2024. Här bör finnas goda möjligheter för den svenska gjuteribranschen att vidareutveckla många av de idéer och strävanden som formulerats under projekttiden.

Detta är den sista nyheten från GRETA-projektet, men följ gärna utvecklingen inom hållbar produktion och materialomställning i RISE lite bredare nyhetsbrev Hållbar produktion och materialomställning | RISE! Och har du idéer till projekt eller nätverksaktiviteter, eller saknar du en kurs inom något område – hör gärna av dig till någon av oss som deltagit i projektet, så fortsätter vi samarbetet!