Välkommen till Gjuteridagarna -22 (sista anmälningsdag 13 maj)

Välkommen till gjuteribranschens årliga konferens Gjuteridagarna som i år hålls den 30-31 maj 2022 på Elmia i Jönköping.

Svensk gjuteriindustri ska, enligt branschens agenda, ha en koldioxidneutral produktion år 2035. Arbetet för att nå denna målsättning pågår kontinuerligt inom akademi, forskningsinstitut och på företagen men gång på gång uppstår utmaningar i arbetet för en grön omställning. Under årets Gjuteridagar tar vi upp några av dessa och undersöker möjligheterna som kan bidra till en konkurrenskraftig svensk gjuteriindustri där svenskgjutet förblir en hållbarhetsstämpel.

Se programmet här

Pris för konferensen:

• 3 700 kr exkl. moms för medlemmar.
  • 7 500 kr exkl. moms för icke-medlemmar

(Utställaravgift på 3 500 kr exkl. moms tillkommer för dem som ställer ut på GjuteriExpo)

Boende:

Deltagarna bokar boende själva. Bokning av rum sker via Scandic hemsida www.scandichotels.se eller genom att ringa Scandic Centralbokning på 08 517 517 00, tonval 1. Uppge bokningskod: BSVE290522. Betalning erläggs av gäst till hotellet i samband med vistelse. Vårt avtalade pris är 1200 kr inkl. moms för 1 gäst eller 1400 kr inkl. moms för två gäster i delat rum.

GjuteriExpo

Vi välkomnar Svenska Gjuteriföreningens leverantörsmedlemmar att ställa ut på GjuteriExpo den 30 maj.

Utställaravgift är 3 500 kr/företag (tillkommer på konferensavgiften). I avgiften ingår 4mutställningsyta, bord, stol och eluttag.

Begränsat antal platser. Anmälan till GjuteriExpo görs i samband med ordinarie anmälan. Endast en deltagare per företag behöver anmäla sig till utställningen, övriga från företag som ställer ut behöver endast anmäla sig till konferensen.