Gjuteridagarna 2024

Varmt välkommen till Gjuteridagarna den 16-17 maj på Quality Hotel Park i Södertälje, ett tillfälle för branschfolk, forskare och entusiaster att sammanstråla och utforska hur gjutna produkter kan accelerera samhällets omställning till en mer hållbar framtid.

Under denna lunch-till-lunchkonferens kommer vi att göra omvärldsbevakningar inom olika områden, belysa innovativa lösningar och lyssna till intressant forskning som gjorts inom gjuteriindustrin, med ett särskilt fokus på dess bidrag till att möta de globala utmaningarna.

Under eventet kommer vi att ha äran att lyssna till talare från hela branschen. Föredragshållarna kommer att dela med sig av sina insikter och framsteg inom utvecklingen av gjutna produkter. Deras presentationer kommer att täcka ett brett spektrum av ämnen, från ekonomi till tekniska innovationer och fallstudier som visar gjutna produkters roll i den gröna omställningen.

Ett av höjdpunkterna under Gjuteridagarna är ett studiebesök på Scanias nya gjuteri. Observera att platserna för detta besök är begränsade, så se till att anmäla ditt intresse tidigt för att säkra din plats.

Vi ser fram emot två inspirerande dagar fyllda med lärande, nätverkande och djupgående diskussioner om hur vi tillsammans kan bidra till en hållbar framtid genom innovation inom gjuteriindustrin. Missa inte denna chans att vara en del av dialogen och utvecklingen mot en grönare och mer effektiv industri.

Anmäl dig redan idag för att säkerställa din plats på Gjuteridagarna – en samlingspunkt för framtida lösningar och samarbete. Priser mm hittar du under "Våra villkor". Anmälan stänger den 24 april.

Vi ser fram emot att välkomna dig i Södertälje!

Gjuteridagarna arrangeras av Svenska Gjuteriföreningen och Sveriges Gjuteritekniska förening.

Anmäl dig här

Anmälan är stängd. Kontakta diana.bogic(at)gjuteriforeningen.se