Webbinarium: Kan ni räkna ut CO2 påverkan på er produkt?

Kraven på att vi ska minska CO2-utsläppen ökar. Vi är övertygade om att kunna beräkna produkters CO2-påverkan är en konkurrensfördel och vi har en stark tro på att detta kommer att bli ett krav. Hur räknar vi ut detta värde? En LCA-beräkning är mycket dyr.

NovaCast har under några år arbetat med att ta fram en mjukvara som gör CO2-beräkningen enkel. Vi räknar ut påverkan hela vägen från råmaterial till leverans till kund. Vår mjukvara heter Good Guys’ Index, GGI, och har utvecklats tillsammans med några av våra kunder.

Är ni miljömedvetna och också övertygade om att kraven kommer? Missa inte detta tillfälle att få se och höra hur ni på ett lätt sätt kan möta detta krav. GGI är en mjukvara som räknar ut CO2-påverkan, Good Guys’ Index och kostnaden för era gjutna produkter. Programmet tar hänsyn till bl. a råmaterial, transport, energimixen som ni har, alla produktsteg, transport till kund, mm.

Anmäl er till webbinariet den 26 april kl 12-12.30